Öğretmenler Endüstri Mirası'nı anlatıyor | ÇEKÜL

Öğretmenler Endüstri Mirası'nı anlatıyor

26.04.2011

ÇEKÜL Vakfı ve Marsilya’daki Bureau des Competences işbirliğiyle yürütülen “İstanbul-Marsilya: Endüstri Mirasını Kentte Görünür ve Anlaşılır Kılmak” projesi kapsamında planlanan eğitimler tamamlandı. Eğitimler iki bölümde yapıldı: Öğretmen Eğitimleri ve Öğrenci Eğitimleri.

Öğretmen eğitimlerinin sonuncusu geçen hafta 20 öğretmenin katılımıyla ÇEKÜL Evi’nde yapıldı. ÇEKÜL Eğitim Birimi tarafından hazırlanan “Öğretmen Kılavuzu” tanıtıldı. Projeye gönüllü destek veren Yrd. Doç. Dr. Gül Köksal’ın sunumuyla, endüstri mirasının önemi ve İstanbul’daki endüstri mirası yapıları hakkında bilgiler verildi. Ardından Haliç Tersanesi incelendi ve yaratıcı drama etkinlikleri yapıldı. Daha önceki eğitimlerde ise Santral İstanbul gibi yeniden işlevlendirilmiş alanlar incelenmişti.

Öğretmenler, bundan sonraki süreçte kendi okullarında öğrenci ve velilerle toplantılar yaparak, endüstri mirasını anlatacak. Çoğu yerde terkedilmiş, ancak son yıllardaki duyarlı yaklaşımlarla yeniden işlevlendirilerek yaşaması sağlanan bu önemli yapılara dikkat çekecekler. İlk haber Sazlıbosna İlköğretim Okulu’ndan geldi.  

Eğitime katılan Arnavutköy Sazlıbosna İlköğretim Okulu öğretmeni Zeynep Sertkaya, okulundaki velilerle endüstri mirası hakkında bir toplantı yaptı. Sertkaya yaptığı çalışmayı şu sözlerle ifade etti:

“Endüstri Mirası ile ilgili ÇEKÜL Vakfı’ndaki seminer ve Santral İstanbul’daki alan çalışmasından sonra, öğrendiklerimi velilerimizle de paylaşmak istedim. Çünkü öğrencilerimizin okul dışındaki eğitimini devam ettirecek olanlar onlar. Küçük yönlendirmelerle velilerimizi, çocukların ilgi ve psikolojilerine uygun yöntemlerle farklı kültürlenme ortamları sunmaya kanalize edebiliriz.

Okulda düzenlediğim seminere velileri davet etim. Velilerimiz semineri sonuna kadar dikkatle dinledi, sorular sordu ve etkileşim kısımlarına destek verdi. Tıpkı benim gibi ilk kez seminerde öğrendikleri bazı bilgilere şaşırıp, bazı bilgileri ülke adına sevindirici, bazı bilgileri ise üzücü buldular. Hemen hemen hepsi çocuklarını uygun zamanlarda alışveriş merkezleri yerine, tarihi ve kültürel diğer eserlerin yanında endüstri mirası sayılan yerlere de götürebileceklerini söylediler. Artık, Silahtar Ağa Termik Santrali’ne ya da Feshane’ye gittiklerinde çocuklarıyla sohbet edip tartışacakları, birbirleriyle etkileşim kurabilecekleri güzel bir gezi geçirebilecekler. Öğrencilerimizle birlikte velilerimizi de bilinçlendirebilirsek bilgiyi aktarma ve yayma misyonumuz tamamlanmış oluyor.”