Öğretmenler için Etkinlik Önerisi: Senin Yaşında | ÇEKÜL

Öğretmenler için Etkinlik Önerisi: Senin Yaşında

04.04.2020

Uzaktan eğitime geçtiğiniz bu günlerde, öğrencilerinizle doğal ve kültürel miras etkinlikleri paylaşmaya ne dersiniz? ÇEKÜL Bilgi Ağacının sınıf öğretmenlerine yönelik geliştirdiği Ağaçların Diliyle Kentim Eğitim Programı içinden “Senin Yaşında” etkinliğini sayfamızda bulabilirsiniz. Etkinliği uygulayan öğretmenlerimizin deneyimlerini heyecanla bekliyoruz!

Senin Yaşında

Amaç: Doğal çevrede meydana gelen değişikliklerin sebeplerini fark edebilme

Süre: Ön bilgilendirme için 10 dakika, etkinlik için 1 ders saati

Hedef kitle: İlkokul öğrencileri

Öğrenme Ortamı: Kapalı alan

 


Kazanımlar

Türkçe Dersi Kazanımları:

  • Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
  • Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.
  • Konuşma stratejilerini uygular.
  • Yazılarını görsel unsurlarla destekler.
  • Dinlediklerinde /izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahminde bulunur.
  • Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini ifade eder.
  • Hikâye edici metin yazar.
  • Yazdıklarını paylaşır.
  • Görselleri ilişkilendirerek bir olayı anlatır.

Hayat Bilgisi Dersi Kazanımları:

  • Yakın çevresinde bulunan hayvanları ve bitkileri korumaya özen gösterir
  • Doğayı ve çevresini temiz tutma konusunda duyarlı olur.
  • İnsanların doğal unsurlar üzerindeki etkisine yakın çevresinden örnekler verir.
  • Doğa ve çevreyi koruma konusunda sorumluluk alır.

Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımları:

  • Ailesi ve çevresindeki millî kültürü yansıtan ögeleri araştırarak örnekler verir.

Uygulama:

  • Öğrencilerinize, bu etkinlikle 20 yıl öncesine bir zaman yolculuğuna çıkarak büyüklerinin insan-ağaç, insan-doğa algıları üzerine araştırma yapacaklarını söyleyin.
  • Öğrencilerinize; bu etkinlikte aile büyükleriyle bir röportaj yapacaklarını belirterek, şu soruları paylaşın:
    • Çocukken nerede yaşıyordunuz?
    • Yaşadığınız yerin doğasının özellikleri nelerdi?
    • Doğayla iç içe bir çocukluk geçirdiniz mi? Anlatır mısınız?
    • Küçükken doğada yaşadığınız en büyük macera neydi anlatır mısınız?
    • Şimdiki çocukların doğaya nasıl baktığını düşünüyorsunuz?
  • Öğrencilerinizden, bu soruların yanıtlarını defterlerine not etmelerini isteyin. Büyüklerinin verdiği yanıtları dikkatle dinledikten sonra, notlarından da faydalanarak onların yaşadığı çevreyi, “o günkü” doğayı resmetmelerini isteyin.
  • Her bir öğrenciden, bir ya da birkaç gün sonra, verilen röportaj ödevlerini ve resimlerini paylaşmalarını isteyin.
  • Yapılan paylaşımlar sonucunda ebeveynlerinin çocuklukları ve onların yaşadığı çevre hakkında bilgi sahibi olup olmadıklarını sorun. Tüm öğrencilerin paylaşımlarını bitirmesinin; sorularla konu üzerinde düşünmesinin ardından doğanın hayatımızın her alanını olgunlaştırmasında büyük bir payı olduğunu söyleyerek, etkinliği tamamlayın.