AMASYA’YI TANIYAN KÜLTÜR ELÇİLERİ ARTIK KENTLERİNİ TANITACAKLAR

07.06.2007

Kentler Çocuklarındır 2007 Programı dördüncü eğitim uygulaması, 17-19 Mayıs tarihleri arasında Amasya’da gerçekleştirildi. ÇEKÜL Vakfı ve Amasya Belediyesi’nin işbirliği sonucunda, kentlerini ve kendilerini tanıyan yirmi “Kültür Elçisi” eğitim uygulamasını başarıyla tamamladı.

Programın ilk gününde, Mihri Hatun Konağı’nda hazırlanan eğitim odasında öğrencilerle buluşuldu ve tanışma etkinliği gerçekleştirildi. Etkinlik sonunda Amasyalı öğrenciler, Amasya Belediye Başkanı İsmet Özarslan ile tanışma ve sohbet etme fırsatı buldular Sohbet sonrasında öğrenciler, ÇEKÜL Vakfı’nın çalışmalarının anlatıldığı sunuma aktif olarak katıldılar. Daha sonra, ilk oturum olan Amasya’nın coğrafi özelliklerinin anlatıldığı sunuma geçildi. Orman Mühendisi Habibe Yolcu, Amasya’nın jeolojik ve ekolojik özelikleri, coğrafi konumu, bitki örtüsü, hayvancılığı konularında bilgi verdi. Daha sonra Borabay Gölü’ne gidildi. Birinci derece doğal sit alanı olan Borabay Gölü gezisinde öğrenciler; endemik bitki türleri, gölün oluşumu, göl ve çevresinde yaşayan hayvan türleri, ağaçlar hakkında bilgi edindiler.

Çocuk Gözüyle Yalıboyu Evleri

Eğitimin ikinci günü Amasya’nın tarihi, arkeolojik özellikleri, bölgede yaşamış olan uygarlıklar ve şu anda varolan arkeolojik kalıntılar, eserler konusunda Mimar Hakkı Göztaş, öğrencilere bilgi verdi. Daha sonra öğrenciler, Mimarlar Odası Başkanı Hüsamettin Seçilmiş tarafından hazırlanan kent dokusu ve mimari özelliklerin anlatıldığı, kentin sivil ve anıtsal mimari özelliklerinin gösterildiği zenginleştirilmiş sunumu izlediler. Sunumdan sonra Hazeranlar Konağı ziyareti gerçekleşti. Mimar Hakkı Göztaş eşliğinde öğrenciler, sivil mimaride hangi malzemelerin, yapılarda hangi tür motif ve süslemelerin kullanıldığını, yapıların belirgin mimari özelliklerini, geleneksel Osmanlı evleri örneklerinden olan Yalıboyu Evleri’nin karakteristik özelliklerini eskiz çizerek ve notlar alarak öğrendiler. Ardından öğrenciler, anıtsal yapı örneklerinden biri olan Bimarhane’yi ziyaret ettiler. Arkeolojik sunumun ardından, Erken Tunç Çağı’ndan (M.Ö. 3200) Osmanlı döneminin sonuna kadar savunma amaçlı kullanılmış ve şehrin sembollerinden biri olan Amasya Kalesi gezildi. Kale gezisinden sonra Amasya Müzesi’ne gidildi. Müze görevlilerinin hazırladığı arkeoloji ve dünya uygarlık tarihiyle ilgili bilgiler içeren, çocuklar için hazırlanmış bir film izlendi. Müzedeki Hitit dönemine ait eserler hakkında öğrencilere bilgi verildi. Kent ve müze gezisi, II. Beyazıt Külliyesi ziyaretinden sonra, öğrencilerin en çok etkilendikleri eserin birebir örneklerini yaptıkları seramik çalışmasıyla ikinci günkü eğitim programı son buldu. Öğrenciler, hazırladıkları seramik çalışmalarını, açıklayıcı bilgileriyle birlikte eğitim yapılan mekanda sergilediler.

Hem Tattılar Hem Öğrendiler

19 Mayıs 2007 Cumartesi günü eğitimi, öğrencilerin kent haritası çalışmasıyla başladı. Haritaya yerleştirdikleri resimlerin adları ve işlevleri tartışıldıktan sonra, kent haritası sergilenmek üzere eğitim yapılan mekana yerleştirildi. Öğrencilere, Amasya yemek kültürünü daha yakından tanıtmak için Amasya Belediyesi’nce hazırlanan ve yöresel yemeklerden oluşan öğle yemeği yendi. Aynı zamanda Amasya mutfağı hakkında öğrencilere bilgi  aktarıldı. Daha sonra öğrenciler, Folklor Uzmanı Assiye Yancı ile Amasya’nın folkloru hakkında sohbet ettiler. Ardından Sultan Beyazıt Camii ve Külliyesi ziyaret edildi. Eğitim verilen mekâna dönüldü ve öğrencilerin, eğitim sonrası okullarında yapabilecekleri çalışmalarla ilgili tartışmalar yapıldı. Bir dizi program oluşturuldu. Söz konusu program Mimarlar Odası, Amasya Belediyesi ve ÇEKÜL Vakfı temsilcisinin desteğiyle devam ettirilecek.

Amasya’nın İlk “Kültür Elçileri”

Bimarhane’de gerçekleştirilen törende, Amasya Belediye Başkanı İsmet Özarslan ve Amasya Belediyesi Program Sorumlusu Hüseyin Menç, Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Celalettin Kaygusuz ve Vali Yardımcısı Ahmet Erdoğdu’nun katılımlarıyla “Kültür Elçileri”ne sertifikaları verildi. ÇEKÜL Vakfı’nın Amasya’da gerçekleştirdiği çalışma sonunda üç gün boyunca eğitim alan  yirmi öğrenci, kentlerinin ilk  “Kültür Elçileri” oldular.