Çocuklar Ağaçlarla İstanbul’u Tanımaya Başladı

25.01.2010

İstanbul’u bir çırpıda her yönüyle anlamak bu kentte yaşayanların uzun yıllarını alıyor. Bu nedenle çocukların bu büyülü kenti bir yerden algılamaya ve tanımaya başlaması gerektiğine inandık. “Ağaçların Diliyle İstanbul” eğitimi, çocukların doğayla ilişkisinin güçlenmesini sağlayarak, yaşadıkları kenti doğru tanımaya başlamaları için bir çıkış noktası oldu. İlköğretim öğrencilerine yönelik hazırlanan eğitim, insanın yarattığı kültür kavramının doğadan bağımsız olmadığı anlayışına, İstanbul’un ağaçları üzerinden vurgu yapıyor.

Geçen yıl Halit Derviş İbrahim,  Eyüp Merkez ve Emirgan İ.Ö.O öğrencileri ile başlayan “Ağaçların Diliyle İstanbul” eğitimi, ÇEKÜL Vakfı’nın kültürel miras eğitim programı kapsamında uygulanıyor.

Eğitim, 2010 yılının ilk ayında ise Eyüp Merkez, Sarıyer Bahçeköy Türkan Efe ilköğretim okulları ve Doğa Koleji ile devam etti.

Tanışma etkinliklerinde İstanbul’u sevdiklerini söyleyen çocuklar, kentin doğal değerlerini anlatmaya çalışırken, onların söylemiyle “İstanbul’un denizi”nden bahsederken gözlerinin ışıldaması, doğal çevreden ne kadar çok etkilendiklerinin de bir göstergesiydi. Çocuklar, ağaçları, ormanları tanıdıkça, gözlem yaptıkça, kentin doğal alanlarını gezdikçe, cümleleri de zenginleşti ve eğitimin sonunda yaşadıkları kenti neden sevdiklerini daha güçlü ifade etmeye başladı. Dünyanın ve Türkiye’nin, ilk bitkinin ve ağacın nasıl oluştuğunu öğrenmek, bu bitkilerin ve ağaçların İstanbul’a ulaşma öyküsü, yüzlerce yıllık bir ağaç parçasının tarihi aydınlatması gibi pek çok yeni bilgiye ulaşan çocuklar doğa, insan ve kültürün bir bütün olduğunu, birbirinden ayrı düşünülemeyeceğini öğrendi.

ÇEKÜL Eğitim Birimi uzmanlarının koordinasyonunda yapılan eğitimlere, İstanbul Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Ünal Akkemik, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi öğrencisi Suzan Çetin ve Marmara Üniversitesi Fen ve Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü öğrencisi Fatih Doğan destek verdi.