Mimar Sinan Macerası | ÇEKÜL

Mimar Sinan Macerası

24.02.2017

Her hafta bir kitap serimize altıncı kitapla devam ediyoruz: Mimar Sinan Macerası 

Her şey, büyük bir mimar olmayı hedefleyen çocuk yaşlardaki Deniz’in, bilgisayarında “Mimar Sinan adlı kullanıcıdan yeni bir e-posta mesajınız var” iletisini görmesiyle başlar. Yüzyıllar önce ölmüş Mimar Sinan’dan böyle bir mesaj gelmesi mümkün mü? Üstelik Sinan zamanında ne internet ne de bilgisayar vardı! O zaman bu mesajı kim göndermişti? Mimar Sinan adlı kullanıcı kimdi? Deniz’in aklını bu ve buna benzer sorular kurcalarken, kendisini heyecanlı bir bilgisayar oyununun ve maceranın içerisinde bulur. Deniz, bu gizemli oyunu oynarken İstanbul'dan Kayseri'ye, Edirne'ye kadar Sinan dönemi coğrafyasına uzanan ve Mimar Sinan'ın elinden çıkma mimari eserlerin içinden geçen bir maceraya atılıyor. Kâh Süleymaniye Camisindeki is odalarını arayışa çıkıyor, kâh (Büyükçekmece) Sultan Süleyman Köprüsünün inşasına yardım ediyor, kâh Kâbe’den gelen taşların izini sürüyor. ÇEKÜL gönüllüsü Muzaffer Özgüleş’in kaleme alıp Ayşın Delibaş Eroğlu'nun resimlediği Mimar Sinan Macerası, çocukları tarih ve sanat odaklı bir maceraya davet ediyor. Kitapta geçen olaylar her ne kadar hayal ürünü olsa da, Mimar Sinan’ın hayatı ve yapılarıyla ilgili tüm anlatımların gerçek olduğunu belirtmekte fayda var.

ÇEKÜL Bilgi Belge Merkezi hakkında ayrıntılı bilgiye ve katalog tarama sistemine http://cekulvakfi.org.tr/proje/bilgi-belge-merkezi adresinden erişebilirsiniz.


#HerHaftaBirKitap